donderdag 10 april 2014

Marcel rijdt in een Volkwagen T1 Spijlbus

Hallo allemaal,

De winter is geruisloos verdwenen, de bloemen staan weer in bloei; de vogeltjes zijn aan het nestelen. Dat betekend maar 1 ding: Het nieuwe bus seizoen is begonnen. Ik heb in 2012 en 2013 een aantal malen voor Serge van Trouwbusje gereden in zijn wit/rode T2, wat ik altijd erg leuk vind om te doen. De mensen die je op zo'n dag vervoer zijn altijd erg enthousiast en gezellig. En ook dit jaar was ik in de gelegenheid om hem te helpen tijdens een klus.

Serge heeft zijn vloot echter uitgebreid met een 2e Spijlbus; een wit/bruine combi met een slaapbankje en een kleinere bank achterin. Hierdoor is ook deze bus geschikt om in te zetten om mensen te vervoeren.

Van 2014 Trouwbusje
(kijkje in de garage van Serge. De wit/rode is niet zichtbaar op de foto)
Voor de opdracht die Serge zou uitvoeren had hij 3 busjes nodig; zijn '61-er wit/groene Spijlbus de Luxe; de wit/bruine "nieuwe" Spijlbus en ook de wit/rode T2 was aanwezig. De wit/rode werd bestuurd door Serge's vrouw en ik was ingedeeld om met de wit/bruine spijlbus te rijden.

Van 2014 Trouwbusje

Van 2014 Trouwbusje

Nu wil het geval dat ik nog niet eerder in een Spijlbus gereden heb, dus dit was voor mij een leuke nieuwe uitdaging en ervaring. Het rijden in een Spijlbus ten opzichte van een T2 is een heel verschil; ik snap nu heel goed waarom men in 1976 bij de introductie van de T2 een Spijlbus ouderwets en gedateerd vond. Een T2 is in vergelijking van een Spijlbus een enorme stap voorwaarts in comfort.

Terug naar de rit: We moesten mensen ophalen in Velsen-Noord op een landgoed, waar zij een presentatie gehad hadden, we brachten ze naar Spaarnewoude waar zij een teamopdracht moesten uitvoeren en vervolgens ging de rit naar Haarlem waar een rondvaart gepland stond. Onderweg hadden we natuurlijk veel bekijks met onze busjes colonne.

Ik vond het weer een hele leuke dag en heb genoten van het rijden in de Spijlbus; ik heb bijna de hele weg met een grijns op mijn gezicht achter het stuur gezeten. Erg leuk om dit te mogen ervaren.

Hierbij nog een paar foto's van de busjes bij elkaar gemaakt op het landgoed in Velsen-Noord.

Van 2014 Trouwbusje
Van 2014 Trouwbusje
Van 2014 Trouwbusje
Van 2014 Trouwbusje

groeten en tot de volgende update
Marcel

Geen opmerkingen: